Biztosítási káresemény rendezése
Google ügyfélértékelések itt! (Klikk ide!)
Érték: 4,9
Teljes tevékenységi terület térképen: (Klikkeljen ide)
Farkas Péter 7-19 ó között hívható
A fűtési idény első 2-3 hónapjában (szept.közepe-nov.) telefonon nehezen vagyok elérhető.
Hívjon most +36 – 30 / 402-8305
–
Írjon levelet: vanszereloje@gmail.com
* az V.kerületben, a Nagykörút belső részén, valamint a Széll Kálmán tér és a Móricz Zsigmond körtér és a Corvin negyed környékén csak abban esetben tudok munkát vállalni, ha parkoló helyet tudnak biztosítani!
Biztosítási káresemény
Mikor fizet a biztosító? Biztosítási káresemény rendezése
A biztosító társaságok üzleti alapon, profitorientáltan működnek, tehát nem segélyszervezetek, egyáltalán nem követnek humanitárius filozófiát…, de ne ezen az útvonalon induljunk el, hanem igyekezzünk optimistábban megközelíteni a kérdést.
Számomra is az a természetes és egyértelmű, ha egy szolgáltatás nyújtása ellenérték fejében történik, de kérdés, hogy ár-érték arányban ez miként történik meg és milyen minőségben.
Vegyünk egy alap esetet, ami bármelyikünkkel előfordulhat és tipikus!
A lakásban (vagy a felettünk lévő lakónál) csőtörés történt, ami jelentős kárt okozott az ingatlanunkban, ill. az ingóságainkban.
Milyen lépéseket kell figyelembe venni ahhoz, hogy a biztosító társaság kezelje érdemben ügyünket és legalább a kárunk egy részét megtérítse?
- kiindulási alap …, legyen érvényes biztosítás, mely kiterjed az ilyen jellegű káreseményekre.
- haladéktalanul be kell jelenteni a biztosító társaság felé a káreseményt, ahol a diszpécser az alábbiakra lesz kíváncsi:
- kötvényszám
- szerződéses partner adatai
- káresemény helye, rövid leírása
- számos biztosító 0-24 órás diszpécser szolgálatot is tart, ahol bizonyos káresemények vészelhárítására alvállalkozókat küldenek ki, olyanokat, akik minősített kiváló (?) szerelők. A szerződéses szakik elméletileg éjjel-nappal a károsultak rendelkezésére is állnak akkor, ha erre külön kiegészítő biztosítást is kötöttünk. A szerződés háztartási biztosítás esetén kiterjedhet vízszerelésre, gázszerelésre, fűtésszerelésre, villanyszerelésre, tetőfedésre, zárszerelésre és duguláselhárításra.
- a biztosító társaság külön kérésre, vagy ha van kiegészítő gyorsszolgálati biztosításunk, akkor kiküld egy alvállalkozót. Az alvállalkozó a vészhelyzetet igyekszik a lehetőségeihez mérten elhárítani. A káreseményben érintett szerződéses partnernek (kárt elszenvedőnek) általában egy bizonyos limit erejéig nem kell a helyszínen egy vasat sem fizetnie, csak egy munkalapot aláírnia, mellyel elismeri az elvégzett munka tényét, de a munka minőségére vonatkozó tényt (szaktudást, emberi jellemet, hozzáállást, stb.) sajnos abban a pillanatban nem lehet érdemben értékelni. (Csak később kérnek értékelést a kiküldött szakiról írásos formában.)
Mindenki maga értékelje, milyen tapasztalatokat szerzett korábbi és/vagy a jelenlegi biztosító társaságánál és gondolkozzon el azon, hogy jó üzletet kötött-e bármelyikükkel. Ha nem, akkor keressen másik biztosítót, ugyanis a társaságok hozzáállása igencsak eltérő a káresemények rendezése terén.
Őszintén megvallva én még nem hallottam olyan kárügyről, mely megnyugtatóan, tisztességes piaci magatartást feltételezve rendeződött volna. Elmondások (tapasztalatok) alapján az összes idegeskedéssel, feszültséggel teli volt és a kedves ügyfelek mind belefáradtak a viaskodásba, vagy egyszerűen nem vették fel a kesztyűt „szolgáltatókkal” szemben, inkább a struccpolitikát követték.